کوه دربند بسته نشده و هیاهوی اخیر بر سر بسته شدن این مسیر کوهنوردی تهران مانند بسیاری از شایعات دیگر بی اساس است.

دربند

همشهری انلاین - این روزها کوه‌نوردان وقتی از مسیر میدان مجسمه کوهنور وارد محوطه سنفگرش دربند می‌شوند، با ساخت و سازی مواجه می‌شوند که شبیه دروازه‌ای در این مسیر است. برخی افراد این ساخت و ساز را بهانه حمله دیگر به شهرداری قرار داده و نوشتند که: «شهرداری می خواهد کوه دربند را ببندد!» شهرداری منطقه یک در این باره اعلام کرد:‌ عملیات احداث سردر ورودی محور گردشگری دربند ۲ماه پیش آغاز شده و قرار است یک طرح فرهنگی گردشگری با ساخت سازه‌ای از دروازه‌های فرهنگی شهر در این محل اجرا شود.

حمله به شهرداری تهران؛ این بار با دروازه گردشگری دربند+عکس اختصاصیحمله به شهرداری تهران؛ این بار با دروازه گردشگری دربند+عکس اختصاصی

این دروازه در قالب عملیات احداث سردر ورودی محور گردشگری دربند با طرحی متناسب با محیط سنگی کوهستان و معماری ایرانی – اسلامی آغاز شده و پس از اخذ تاییدیه های لازم از خرداد ماه سرعت گرفته است .

دربند یکی از جاذبه های طبیعی و قدیمی گردشگری شمال تهران است که در پایان هر هفته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. بر این اساس اجرای سردری، مناسب که از نگاه گردشگران به نوعی شناسه منطقه یک و محله قدیمی دربند به حساب می آید مورد نیاز بود که از این رو این مهم با نگاه ویژه شهردار منطقه یک، در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

این دروازه به دهانه تقریبی ۳۰ متری قرار است تا پایان سال به پایان برسد.

کد خبر 872857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha